måndag 12 juli 2010

En helg med mina killar.....

Strax innan helgen fick jag besked att jag fick en lärartjänst på Lucksta skola, känns hur skönt som helst att det äntligen börjar att lätta. Den senaste veckan har jag fåtta tackat nej till två jobb, vilket är helt sjukt eftersom det inte har funnits några jobb att söka det senaste året. Jag har verkligen trivts jättebra med att jobba med mindre barn på förskola, men det är ju ändå skolbarn jag vill jobba med. Helgen firades därav in i dubbel bemärkelse med god mat och lite vinprovning hemma på Ängomsvägen. Emil gjorde lite blindtest på oss för att vi skulle få en uppfattning om vilket vin som skulle inhandlas till Robbans 30-årsfest. Ebba och Freja åkte med pappsen till Östersund och kvar hemma blev Emil, jättemysigt att ha honom för sig själv.

På lördagen var vi en snabb sväng till K för att fixa till Emils frilla, han har otroligt mycket hår och det är inte lätt att få det sommarvänligt. Senare på eftermiddagen åkte vi ner till stugan där Emil skulle vara medans vi vuxna besökte Gatufesten. Kvällen blev inte allt för lång, vi var hemma efter tolv och kunde därmed njuta av en skön söndag med promenad och glass i bergafjärden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar