måndag 19 september 2011

En trevlig helg...

Jag vet inte om jag skrivit det tidigare, men Robban har varit borta på Älgjakt tillsammans med sin pappa i tio dagar (kom dock hem i halvtid i två nätter), så det har vart jag och barnen. Första halvan var jobbig eftersom Tyra hade nå knas för sig och var väldigt missnöjd, samtidigt som jag har nå knas i kroppen som ter sig som reumatism (prover är tagna, inga svar än). Andra halvan var däremot lättare, med en nöjdare bebis och glada storasyskon. Ibland är det mysigt att bara vara vi också, jag tror att de äldre barnen behöver tid med bara mig ibland. Även om de inte märker det själv så märker jag hur de njuter av att ha mamma för sig själv.

I fredags kom Lena(Tyras extrafarmor) upp från Skåne. Hon och Tyris farfar skulle vidare till fjälls på söndag för att jaga ripa, så hon passade på att komma hit och kramas lite på Tyra. Vi hade jättetrevligt med god middag, vin, hockey, fotboll och shoppinglördag. På lördag eftermiddag kom jägarna hem och styrde upp med middag och mys.

 Lena visar hur man får ut de sista dropparna;)
Igår efter Ebbas och Frejas fotbollsmatch åkte vi ut till birsta och köpte nya sängbord, en garderob med skjutdörrara till hallen och lite annat småkraffs. Våra gamla sängbord har fått tagit plats i badrummen  till handuksfövaring, i sovrummet samlade de mest skit på sina hyllor och gav ett rörigt intryck.

 Garderob som börjar ta form, vita skjutdörrar ska upp bara...
 Min nya "handtagsmuff" som ska värma mina onda händer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar