onsdag 3 mars 2010

Besiktning...

Idag har vi besiktat huset, R jobbade så jag fick gå själv:( Besiktningsmannen var riktigt bra, vi höll på i tre timmar och som tur var hittade vi inga större fel. Alla våtutrymmen var ok, samt att det inte fanns nån fukt i tak och väggar. Den stor anmärkningen som var, var att garaget måste dräneras om man vill bygga om det till boyta, men det ska ju inte vi. Däremot ska vi nämna det till vår mäklare för att ev. tjäna en slant på vår klausul, jobbet skulle kosta oss 35-40000 om vi skulle göra det nu.

Dagen har vart bra, svängde förbi Backlund på morgonkvisten för ett par koppar kaffe, sedan blev det en sväng till NT-bygg. På Nt hittade jag ett badkar som jag gärna vill ha, fick dessutom ett kanonpris på det, får se vad R tycker;) Det är samma badkar som på bilden, fast det jag vill ha, har blanksvart utsida och vitt inuti. Nu blir det sängen............

4 kommentarer:

  1. Jag är så glad för eran skull.....jättekul, verkligen!!! Hur mycket renovering krävs? Typ överallt eller...
    När ska ni flytta in?

    SvaraRadera
  2. Ja det är renovering överallt typ, så flytten får vänta. Vi får huset 31 mars, sedan räknar vi med två mån till inflytt:) Vi ska komma o kolla på erat badrum nere, vill visa R hur det blir m svart fog på svart kakel. Kram

    SvaraRadera
  3. Ni är jätte-välkomna!! Anders har haft kräksjukan i helgen och Flisan var upp för en stund sen och spydde så hör av er innan ni kommer om ni är rädd för att bli smittade. Jag är skitskraj!!!! Kram<3

    SvaraRadera
  4. Skönt att besiktningen gick bra och att han var noga. Snyggt badkar, kan tänka mig att det är ännu snyggare i dom färger du vill ha.

    SvaraRadera