måndag 25 januari 2010

Skänk pengar till Haiti!

Idag har jag skänkt pengar till hjälporganisatinerna på Haiti, du kan oxå hjälpa till, smsa haiti50 eller haiti100 till 72955. Det är helt sjukt hur avtrubbad man egentligen är av allt som media proppar oss med. Här rullar dagarna på som vanligt och nån gång då och då kommer det över en hur fruktansvärt det är för de drabbade. 1 miljon hemlösa och 200 000 saknade/döda.....huuuu!

Våran dag började lite sent här hemma (10.40), Robban var ju på p-fest igår och jag var som tur var ledig idag. Min natt var lite scary, somnade vid halv ett och vaknade vid 01.31 av att grannens brandlarm gick, trött och yr fumlade jag på mig kläder och sprang ut i trappen, ingen lukt, men ett jäkla liv under. Larmet slutade tjuta och jag förstod att det var ett falskalarm.....med ett kraftigt hjärtpåslag var det inte lätt att somna om. 02.30 kommer Robban hemrumlandes med massa prat;) Min natt:)

Under dagen har vi hunnit titta på hus nr?, ätit en gi-lunch på Lottas järnvägskondis, kört pulsspinning och slutligen njutit i soffan av de annorlunda familjerna och gråtit till spårlöst....Imorn är det jobb, så hoppas den här natten blir lugnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar