tisdag 17 maj 2011

Nu kom solen....

Solen lyser utanför fönstret, härligt men det innebär också att alla smutsiga golv framträder med sin matta yta, dammiga och smutsiga av alla fotbollsskor som tas av och på. Har någon glömt en vattenflaska så är det inte givet att skorna åker av innan det springs in och hämtas, fy. Vissa dagar rycker man bara på axlarna och andra blir man riktigt arg, undra varför...

Freja och jag har iallafall städat hennes rum, vikt all tvätt som nu ska in i allas garderober, det jobbigaste. Vi har hunnit ätit lite mellis för Frejas del och Lunch för min egen del. Golven får vänta på Robban. Jag funderar på om jag äntligen ska ta tag i att packa den berömda BB-väskan, som borde vart packad för länge sedan. Det känns lite konstigt med tanken att det imorgon faktiskt är dagen då bebisen kommer. Jag har ju ändå vart med om det här, men hur känns det för Robban som gör det här för första gången. Det kommer nog minst sagt att vara lite närvpirrigt när vi ska somna ikväll.
 Skrotan är alltid redo när det vankas fika i soffan...



I eftermiddag när barnen åkt på sina träningar kör vi lilla Svea till Anna och Samuel, fikar lite med dem innan vi åker ner på stan och käkar nåt gott:) Bara vi, jag och Robban!

1 kommentar: