måndag 16 maj 2011

Sista proverna är tagen...

Nu har jag vart och tagit de sista proverna inför det kommande snittet på onsdag. Det ska bli skönt när allt är över och magen är något mindre och lättare. Själv känner jag mig inte orolig för min egen kropp när det gäller snittet, men det finns ju alltid funderingar kring hur den lilla bebisen ska må när den väl kommer ut. Det hör väl till antar jag, har alltid kännt en viss oro under den första bebistiden med alla. När Ebba kom, tänkte jag verkligen, hur kan man utsätta sig för detta igen, föda ett barn till den här grymma världen med alla faror och sjukdomar. Emil var då 2,5 år och jag tittade fortfarande till honom varje natt, hönsmamma. När Freja kom var jag något mer cool. Nu är det ju länge sedan man hade en liten så jag antar att det bara är att börja om på trappsteg ett på oroligskalan.
Robban skruvade upp den nyinköpta Leandervaggan i taket ovanför sängen igår, redo för vakna nätter. Vaggan hänger mer på Robbans sida, han inbillar sig att han ska vakna och putta på.....vi får väl se;)

1 kommentar:

  1. Har du gjort snitt med de andra barnen också? Mysig blogg!

    SvaraRadera